Загальна кількість переглядів сторінки

Сторінки

понеділок, 15 грудня 2014 р.

Рослинні жири

           
               Жири - один із трьох основних компонентів нашого раціону, цілком необхідний для обміну речовин та ймовірно, оточений найбільшою кількістю міфів.
               Трансжири - належать до групи ненасичених, однак відрізняються від типових жирних кислот у складі рослинної олії конфігурацією подвійного зв'язку.  У рослинних продуктах виявити такі жири вкрай мала, рослини їх не синтезують.
               Будь-яка олія (за винятком ефірних) рослинного походження - це, насамперед, жир, тобто естер гліцерину та жирних кислот. Жирні кислоти містяться в олії й у вільному стані, але чим їх більше, тим менш приємний смак продукту, тому в процесі виробництва олій їх намагаються позбутися.
                Властивості будь-якого жиру, хімічні або біологічні, визначені насамперед жирнокислотним складом, тобто співвідношенням жирних кислот у складі тригліцеридів.
                Метаболізуються олії однаково: ферменти травної системи розбирають тригліцериди на гліцерин і вільні жирні кислоти й використовують їх для одержання енергії, як будівельний матеріал для клітин або сировину для синтезу необхідних організму речовин.  
                За хімічною структурою жирні кислоти поділяють на насичені й ненасичені. Серед ненасичених жирних кислот окремою групою є полінасичені, з більш ніж одним подвійним зв'язком у молекулі.
                  Незважаючи на те, що користь від них трохи перебільшена, необхідність уживання їх у їжу не викликає сумнівів. Серед полінасичених окремо варто виділити незамінні жирні кислоти - ліноленову та лінолеву, без яких наш організм не може обійтися (усі інші жирні кислоти організм може синтезувати самостійно). Утім, у споживанні незамінних жирних кислот теж слід знати міру: більше, не означає краще.

пʼятниця, 12 грудня 2014 р.

Недалеко від Землі знайдена величезна хмара спирту

За інформацією іноземних джерел, на відстані близько 6500 світлових років від Землі було виявлено хмару зі спирту, утворену шляхом конденсації молекул на частках космічного пилу. Імовірно, там можуть існувати різні види хімічних сполук. На думку вчених, відкриті у космосі алкогольні хмари за складом також і етиловий медичний спирт. Астрофізиків цікавить той факт, що через велику кількість подібних простих молукул ,при додаванні невеликої кількості енергії у суміш, може статися вимушене випромінювання світла, відоме як астрофізичний мазер. Іншими словами, відбувається посилення мікрохвиль за допомогою індукованого випромінювання. Коли подібний ефект відбувається при видимому світлі, він назвається лазером.

четвер, 11 грудня 2014 р.

Скільки на ялинці кульок кольорових...


        Ялинкові іграшки...

       Яке серце не здригнеться при цих словах! Ялинкові іграшки - це не просто речі, які можна побачити, доторкнутися. Це - символ, передчуття свята, дитячих очей, що сяють. Вони зберігаються в кожному будинку. Один раз на рік ми відкриваємо коробку, що трохи запилилася. На нас дивляться дбайливо впаковані в обгортковий папір різнобарвні кульки, запорошені снігом будиночки, блискучі бурульки, веселі клоуни, срібні дзвіночки, вигадливі сніжинки.

       В Європі у стародавні часи новорічні та різдвяні ялинки прикрашали солодощами, фруктами й саморобними іграшками з тканини, кольорових ниток, вати, пуху, бісеру, хутра, соломи, колосків. І діти, і дорослі вирізали, шили, клеїли паперові ліхтарики, сніжинки й зірочки, кораблики зі шкарлупи волоських горіхів, ошатних ганчіркових ляльок, незграбних ведмедиків і вухастих зайців.
       Скляні іграшки з'явилися в середині ХІХ ст. й були дуже дорогими. 1847 року Ханс Грайнер, власник склодувного заводу в німецькому місті Лауше в Тюрінгії, на свій страх та ризик випустив до Різдва партію скляних сріблястих кульок. Вони були важкими. Успіх нової продукції був неймовірний - кульки розходилися за великі гроші.

          Рік у рік майстри-склодуви вдосконалювали свою продукцію. Уже до 1870 року вони почали випускати легкі тонкостінні кульки, покриті безпечною сумішшю аргентум нітрату й цукрової води. Зявилися кульки з кольорового скла.
          Кульку видували через мундштук зі скляної заготівлі у вигляді порожньої трубки, розпеченої на вогні газового пальника. Так діти видувають через соломинку мильні кульки. Коли кулька досягала потрібного розміру, кінець трубки запаювали. Кульку охолоджували. Часто на ній робили візерункові виїмки. Досвідчені слодуви видували не тільки кульки, але й іграшки довільних форм, що вимагало чималої майстерності. Фантазія, чуття й уміння народжували засніжені башточки, казкові пірамідки, кошики, шишки.
          Іграшки складних форм робили з допомогою керамічних форм. У них заливали розплавлене скло. Слодув дув у трубочку, вставлену в один кінець форми. Гаряче скло розтікалося по ній, займало всі куточки - і виходили скляні наливні яблука, міцні горіхи, грона прозорого винограду, фантастичні звірі, птахи, рибки, ангели, феї.
           Остиглі іграшки розфарбовували аніліновими фарбами, покривали лаком, приклеювали до них блискітки, малесенькі квіточки й листочки, вирізані з оксамиту або шовку. Потім на верх іграшки чіпляли металеву скріпку з петелькою для підвіски.
            До середини ХХ ст. німецькі скляні ялинкові прикраси не знали собі рівних.
            Готова іграшка - це тендітний витвір людини, яка буквально вдихнула в неї життя, зберігає тепло дотику її рук і губ. Візьміть із полиці магазину декілька, на перший погляд ,однакових скляних кульок із намальованими на них сніговиками. Вони всі різні! Один начебто підморгує, інший посміхається, а третій немов говорить: "Забери мене із собою!"
             Завтра це невгамовне мерехтливе диво красуватиметься на новорічній ялинці, нескінченно відбиваючи різнобарвні вогні гірлянди!

            

Історико-екологічний проект "Стежинами рідного села"


ПІБ автора проекта: Литвин Ярослава Романівна, учениця 11 класу
Місце навчання: Рошнівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Тип проекту: інформаційний, історико-екологічний проект
Назва проекту: Стежинами рідного села
Керівники проекту: Мохняк Л. М., вчитель екології, Бліндер Л.С., вчитель географії та біології
Актуальність проекту: Даний проект покликаний привернути увагу до історії та екологічного стану села Рошнів, як об’єкту зеленого туризму.
Напрямки роботи: 
·        інформаційно-комунікаційна діяльність;
·        виховна робота;
·        природоохоронна діяльність;
·        пізнавальна діяльність.
Мета проектуПривернути увагу учнів та жителів села до екологічних проблем, історії села, необхідності охорони та раціонального використання ресурсів місцевості, проводити роз’яснювальну роботу щодо презентації даної місцевості серед мешканців та гостей області. Сформувати екологічну стежку на території села для зацікавлення історією та природою, виховувати екологічне мислення в молоді та старшого покоління.
Етапи роботи на проектом:
І. Підготовчий етап.
ІІ. Планування роботи над проектом.
ІІІ. Комунікативно-аналітичний етап.
ІV. Узагальнючий етап.
V. Захист проекту.

Валентність хімічних елементів



Тема. Валентність хімічних елементів
Цілі: визначити поняття »валентність« як здатність атомів утворювати хімічні сполуки; ознайомити учнів зі значеннями валентностей окремих атомів; показати учням найпростіші способи визначення валентності за періодичною системою; навчити визначати валентність атомів одного елемента за валентністю іншого в бінарних сполуках.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форми роботи: розповідь, тренувальні вправи.

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. 
Скачайте конспект уроку за ссилкою: